maandag 30 januari 2012

Raapjes, wat moet ik er mee?

De Biologische Groentetas dwingt me al een tijdje behoorlijk creatief te zijn met het bedenken van anders-dan-anders-maaltijden. Dat lukt meestal aardig. Deze week zaten er echter raapjes in de Tas. En dat is nu bij uitstek een groente waar ik geen weg mee weet. In blokjes snijden en koken? Stoven in de boter? Pureren? En ook nog: wat eet ik erbij, dat vind ik nog het meest moeilijk.

Helpen jullie me alsjeblieft op weg. Liefst een gerecht zonder Oud-Hollandsche elementen, er mag best een flinke dosis fushion in verwerkt zitten. Als het maar wel een écht, origineel recept is, met de juiste doseringen etc. Ook niet van internet geplukt, want daar heb ik uiteraard al op rondgeneusd.

Opstellen in rijen van drie dan maar …… ;-))




7 opmerkingen:

  1. Ik heb raapjes alleen nog maar gegeten met een béchamelsaus erbij ... niet echt fusion dus! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedoel jij dan misschien geen koolraap, Marian? Dat ken ik nl. ook van de bechamelsaus. Dit zijn zgn. meiraapjes, nou ja, mei in de winter dan ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In een ovenschotel, met Roseval en pastinaak. In mijn recept staat ie met wortel, maar als je die vervangt door dungesneden meiraap, is het ook prima (http://www.smaakmaakster.nl/ovenschoteltje-met-roseval-wortel-en-pastinaak/)

    Heb je mijn laatste mail trouwens wel ontvangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben ik de derde in rij?
    Ik had destijds meiraapjes in mijn stoofschotel willen gebruiken, maar kon die toen nergens vinden. Vandaar dat ik maar koolrabi gebruikt heb.
    Maar een stoofschotel dus, met meiraapjes, bospeen en aardappel, in een mosterd-roomsaus.

    (http://onno-indekeuken.blogspot.com/2011/06/stoofschotel-met-koolrabi-en-bospeen.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet dat je geen internetrecepten wilt, maar volgens mij is dit toch een goede site. In Engeland eten ze veel 'turnips' dus zijn er ook veel recepten. Bijv. http://www.justvegetablerecipes.com/inxtrp.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Smaakmaakster: sophisticated recept van je! Ik houd het in gedachten.
    @Manon: de mosterdsaus erbij spreekt me erg aan, moet ik zeggen. En ja, je bent de 3e in de rij. Gratis boodschappen, bedoel je ;-)) FF wachten, *ting* kassa bij, alsjeblieft
    @Gerry, als ik zeg ik wil liefst geen internetrecepten, dan bedoel ik van die flutsites, zoals Appie en Smul en zo. Ik heb het hoog op met onze Britse neighbours. Er wordt hier meer BBC gekeken dan RTL. En de site die je noemt, zie ik in vogelvlucht al veel lekkere dingen staan. Dank voor deze geweldige tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben er niet zo'n held mee, maar de engelsen doen een hoop met hun turnips, misschien daar eens op googlen?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...