dinsdag 9 augustus 2011

Winterkost

Vandaag de eerste boomblaadjes van de stoep moeten vegen. Met ergernis naar mijn pas gezeemde ramen gekeken, waar de regendruppels een vrolijk rondedansje op lieten zien. Klepperende deuren tot de orde geroepen. Wilde zwijnen en dartelende hazen denken waar te nemen achter elke boom. De straatlantaarns verwarren met feestverlichting.

Kortom: op zo’n fijne herfstdag als vandaag zullen weinig mensen zin hebben in lichte zomermaaltijden, maar veel meer in een stevige hap. Rondkijkend in mijn koelkast  vond ik niets wat in mijn behoefte kon voorzien. In de voorraadkast nog wel een grote pot bruine bonen. Dus werd de dagschotel heel simpel: chili con carne met rijst. Voorzien van mijn geheime ingrediënt, banaan!

1 opmerking:

  1. Hoi Nel,
    bedankt voor je reactie op mijn bladerdeeg met spinazie recept. Na het koken van de spinazie moet je hem in een zeef doen, uit laten lekken en er met een lepel opdrukken, zodat zoveel mogelijk van het vocht verdwijnt. Dan wordt het deeg er niet nat door. En natuurlijk heel kort voor dat ze de oven ingaan pas het bladerdeeg beleggen. Ik zal dit ook nog even bij het recept zetten. Laat je het weten of ze lekker waren?
    groet, Tonia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...