donderdag 6 oktober 2011

Pure Taste - Zutphen

Soms wil een mens er plotseling een paar dagen tussenuit. Dan boek je een leuk hotel, laat de keuken de keuken en vertrekt op één van de allerfraaiste oktoberdagen van de afgelopen eeuwen. Je ontbijt als een vorst, luncht als een bedelaar en dineert met teveel overgave en teveel wijn. Waarna je het  moede lijf te rusten mag leggen tussen de koele, satijnen lakens  van een kingsize bed.

Je kijkt eens hier, je loert eens daar en dan opeens ben je midden in het centrum van Zutphen aangeland. Daar zie ik het schattige winkeltje van Anne Boerkoel en Eric Willemsen: Pure Taste. Aan de rechterkant wijn. Héél véél lekkere en bijzondere wijn.
In de koelvitrine achterin een groot assortiment buitenlandse kazen, patés, huisgemaakte desserts en maaltijden. Alles ziet er even smakelijk uit. Helaas kan ik niets van al dit lekkers meenemen, met nog een paar dagen hotelverblijf in het verschiet.

Verder in de winkel kookgerei van Creuset, Demeyere en Staub. Messen van Wusthof. Glaswerk van Zwiesel. Of je nu hobbykok bent of slechts een verzamelaar van mooie keukenspullen, bij Pure Taste is er voor elck wat wils.

Jammer genoeg bedraagt de afstand van mijn woonplaats tot Zutphen 220 km. Het is dus niet erg waarschijnlijk dat ik er nog vaak zal komen. Maar voor al diegenen die dichterbij wonen, loop er eens binnen, neem een overdaad aan lekkere dingen mee en denk dan aan mij. Dank je wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...