woensdag 2 mei 2012

Brabantse Wal asperges

Hoera! De eerste asperges van dit jaar zijn binnen! Dat wil zeggen: nog niet in mijn binnenste, maar al wel in huis. Na de behangsessie van vandaag (zie http://eetplezier.blogspot.com/2012/05/over-groene-rakkers-en-zure-ranja.html ) via een adresje van de Brabantse Wal naar huis gereden. Als rasechte Brabantse zeg ik natuurlijk dat deze de aller- allerlekkerste zijn. Ze zijn weliswaar nog een beetje te dun naar mijn zin, maar ze zullen vast smaken.

Morgen op het menu dus. Asperges met Aubelse roomboter en biologische eitjes. Nee, ham is voor mij niet per se noodzakelijk. Een versgekookt aardappeltje erbij vind ik dan weer wel een onmisbaar element. Dat wordt smikkelen met stiekem wat meer druppeltjes zout dan op andere dagen. Yam! To be continued …

2 opmerkingen:

  1. Voor mij wel ham erbij en die aardappeltjes kunnen mij gestolen worden! Dus jij vind de dikke asperges de beste. Soms hoor ik ook wel eens dat de dunne het lekkerst zijn. Ik zal volgende keer toch maar weer dikke kopen op jouw advies. Heb de witte nog niet gegeten, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren, want ik vind ze ook zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Witte asperges mogen van mij best een diameter van circa 1,5 à 2 cm hebben (kontje). Ik kook ze ook beslist niet beetgaar. Ze moeten "slieren" zoals we in Brabant zeggen. Ik denk niet dat het verschil maakt in smaak, dun of dik. Maar bij dunne heb je wel langer schilwerk. Hoewel ik het schillen best fijne therapie vind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...