donderdag 4 april 2013

Bubbling Boeuf

 
The boeuf is bubbling. Heerlijk om naar te kijken, zo’n hartverwarmend stoofpotje op het vuur. Temeer omdat die afschuwelijke koude föhn uit het oosten zich maar langs onze oren blijft blazen. Brrrr. Ondertussen dénk ik niet alleen in zonneschijn, ik dróóm over de weldaad van de gouden ploert en als het nog langer gaat duren, wórd ik zelf een zonnestraal (voor zover ik dat al niet was natuurlijk).

Alle reden dus om de koe bij de horens te vatten, er een mooi stukje van af te snijden (ja, ja, ik weet het: vegetarisch eten is veel gezonder), een fijn flesje rood uit het rek te trekken, dit erover heen te sprenkelen, wat groenten aan stukken te snijden en het geheel te laten slowcooken. Laten we zeggen: zo’n vier, vijf uur. Langer mag ook. Je bent toch binnen. Buiten valt er echt niets te zoeken op dit moment.
 
 

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo'n winters gerecht in april! Met dit weer kunnen we zo'n pan wel gebruiken. Af en toe een stukje vlees op zijn tijd is wel lekker, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Best wel, vooral rundvlees. En dan liefst met veel smaakmakers, zoals in dit potje.

      Verwijderen
  2. Heerlijk gisteren nog hachee gemaakt heel de middag op het gas echt nog weer voor je moet er dan zelf maar wat van maken .

    Gr Wendelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hachee, ook erg lekker. Doet me vooral denken aan thuis en tevredenheid! Laten we daar vooral van genieten.

      Verwijderen
  3. "..wórd ik zelf een zonnestraal (voor zover ik dat al niet was natuurlijk)."
    Zij is weer fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit. Voor mij een typisch wintergerechtje :-)
    groetjes Julie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo'n stoofpot is natuurlijk ook typisch winters. En ik ben die stoofpotten ook hartstikke beu eigenlijk. Maar zolang er geen zon te bekennen valt, word je er wel lekker warm door.

      Verwijderen
  5. Heerlijk winters ja! Maar och... zolang het buiten winters aanvoelt, mag het nog best!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...