dinsdag 30 april 2013

Winnaar kookboek Julie Goodwin

 
Uit alle spontane, ontroerende, nostalgische  en poëtische reacties op mijn oproep jouw plezier in eten onder woorden te brengen, heb ik op deze Oranje gekleurde dag een winnaar gekozen.

Het fantastische kookboek van Julie Goodwin komt toe aan ………. Gereon de Leeuw! Met de laatste zin uit zijn bijdrage geeft hij op een perfecte wijze de essentie weer van het (samen) eten: samen eten is samen (be)leven.

En zo is het. Samen eten is een sociale aangelegenheid van de bovenste plank. Aan tafel wordt letterlijk en figuurlijk gedeeld met elkaar. Hier wordt de soep nooit zo heet gegeten. Worden er zoete broodjes gebakken. Krijgt men boter bij de vis. Worden kastanjes uit het vuur gehaald. Blijven zowel de kool als ook de geit gespaard. Maar waar tevens appeltjes worden geschild, de rapen gaar kunnen zijn en varkentjes worden gewassen. Kortom: (be)leven met elkaar. In goede en in slechte tijden. Eetplezier herkent zich hierin volledig.

Omdat er nóg een reactie was die ik erg origineel vond, heb ik besloten een leuke troostprijs weg te geven. Deze gaat naar j dk. Vol humor en reflectie wordt in deze reactie het plezier in eten omschreven.

Gereon en  j dk: willen jullie mij je adresgegevens mailen, zodat ik er voor kan zorgen dat de prijzen bij jullie terecht komen?

Driewerf hoera voor jullie !! En de nieuwe Koning natuurlijk!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...