dinsdag 22 juli 2014

Bosbessenijs

 
Ook al ben ik geen ijsfanaat ten voeten uit, (ik bedoel: ik zie mezelf niet zo gauw op zijn Amerikaans een half litertje naar binnen lepelen), met de weersomstandigheden van de afgelopen week wil een zelfbereid ijsje me toch uitermate bekoren.

Dit is een variant op het aardbeienijs op Carolines blog. Ook lekker, maar ik ben meer van de bosbessen. Het werd een heerlijk, romig ijsje. En het maken is zó simpel, daar hoeft echt geen zweetdruppel voor aan te pas komen. Iedereen die druk aan het werk is geweest, oververhit is geraakt en niets anders dan verkoeling wil: eat your heart out!

Ingrediënten:
350 g bosbessen
1 blik gezoete, gecondenseerde melk
 250 ml slagroom

Bereidingswijze:
Was de bosbessen en laat ze goed uitlekken.
Pureer ze met de staafmixer.
Vermeng de vruchtenpuree met de gecondenseerde melk.
Klop de slagroom luchtig (vooral niet stijf) en spatel de room door de bessenpuree met de melk.
Laat alles in de koelkast door en door koud worden.
Giet het mengsel in de draaiende ijsmachine en laat het ijs draaien tot het klaar is.
Schep het in een diepvriesdoos en bewaar tot gebruik in de vriezer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...