maandag 29 augustus 2011

Taartje van courgette, tomaatjes en geitenkaas

Omdat het zó gemakkelijk te maken is, is het tevens de ideale zaterdagavondhap.

Ingrediënten

rol bladerdeeg uit de koeling
2 kleine courgettes in heel dunne plakjes
12 à 15 snoeptomaatjes
geitenkaas (bijv. Bettine Blanc)
verse tijm
z/p

Bereidingswijze

Spreid het deeg uit op een bakblik met anti-aanbakfolie. Duw de randen iets omhoog. Beleg het deeg in zijn geheel met de courgetteplakjes. Peper en zout erover strooien.
De gehalveerde tomaatjes met de snijkant naar boven erop leggen. Daarna een hoeveelheid geitenkaas naar wens ertussendoor verkruimelen. Nog wat peper en verse tijm erover strooien. Besprenkelen met een weinig olijfolie.
De baktijd is afhankelijk van welk bladerdeeg je gebruikt. Kijk daarvoor dus op de verpakking.

3 opmerkingen:

  1. Mooie foto hoor en het ziet er lekker uit.
    groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Caroline. Man en ik beginnen het een heel klein beetje te begrijpen: het foto's maken. But you're the best!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nell, dit lijkt me een lekker en simpel zomers recept!
    Ik heb je blog aan mijn lijst met blogs toegevoegd op mijn eigen blog.

    Groetjes
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...