donderdag 3 november 2011

Biologische Groentetas

Vorige winter 13 weken op proef genomen, vanaf vandaag opnieuw drie maanden een abonnement op de Biologische Groentetas van Hof Welgelegen.

Verrassing, verrassing, wat er elke week in de tas zit. Elke donderdag weer. En voor wie gruwelijke taferelen bij biologische groenten voor zich ziet, zoals kluiten klei, wriemelende beesjes en meer van dat soort ongemakken, die kan ik geruststellen. Alles ziet er keurig verzorgd uit. Als je een koele plaats (zoals een kelder) hebt, kun je de tas inclusief inhoud daar wegzetten. Jammer genoeg is mijn nieuwbouwstulpje niet voorzien van een dergelijke inloopfrigo. Dus verpak ik alle groenten, stuk voor stuk, in een hersluitbare vershoudzak en bewaar alles in de koelkast. Op die manier houd ik alles ten minste 4 á 5 dagen heerlijk vers.

Het leuke van zo’n Groentetas is dat je ook eens groenten eet, die je normaal gesproken niet snel zou kopen. Paksoi bijvoorbeeld of pastinaak, Of winterpostelein. Dit soort groenten dwingt je om er een gerecht bij te verzinnen en dat lukt in de meeste gevallen vanzelf.
En waarom ik ervoor gekozen heb? Tja, omdat de worteltjes uit de supermarkt een onverdunde terpentijnsmaak hebben en de geur van gekookte supermarktkool overduidelijk doet denken aan Mest met de K van Kunst(mest).

Kortom: smaak, dat is de belangrijkste reden waarom ik biologische groenten koop.
Het zou bovendien ook nog eens heul erg gezond zijn voor onze lijfjes. En dat is, bovenop de pure smaak, toch mooi meegenomen. Biologisch. Eigenlijk heel logisch.

3 opmerkingen:

  1. Ik koop nooit biologisch.Ze raden in deze streek mensen al af om een moestuin te nemen ivm stoffen die in de grond zitten. Dus vraag ik me af hoe gezond groenten tegenwoordig al zijn. Wel een leuk initiatief dat je elke week een zak met groenten krijgt. Wel verrassend om ook eens een andere groenten te testen. Dan heb je wel een hoop variatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er fantastisch uit die groentetas. En het is meteen een uitdaging om er wat lekkers mee te koken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n tas. Ik wacht nog steeds tot de Krat hier in de buurt gaat bezorgen. Mijn eigen moestuin levert niet genoeg op!
    Eigenlijk zijn we best verwend hier. Er zijn hier in de buurt heel veel stalletjes met biologische3 groenten. In de zomer lekker op de fiets 'struinen'.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...