woensdag 29 februari 2012

Inspired by Caroline

Er zijn veel mensen die mij weten te inspireren als het op Eetplezier aankomt. Om te beginnen mijn eigen vader, die als kok/banketbakker opgeleid was en mij de liefde voor alles wat eetbaar is, bijbracht. Dan is er de Goede Fee in de familie. Altijd in voor een etentje, gecombineerd met een traditionele, culinaire babbel. Niet te vergeten zijn daar de topchefs: Sergio, Jonnie, Jannis. Bij twee van hen heb ik aan tafel mogen zitten; ervaringen die voor altijd blijven nazoemen in mijn smaakpapillen.

Toen ik met foodbloggen begon, viel mijn oog al vrij snel op de weblog van Caroline.
Haar recepten zien er altijd onberispelijk uit en de bijbehorende foto’s zijn van een kwaliteit om van te watertanden. Met haar net-een-tikkie-anders-gerechten, vind ik haar een bijzonder originele blogger.
Caroline is voor mij de Nederlandse Mary Berry. Als er ooit een Great Dutch Bake Off komt, wordt zij gevraagd om in de jury plaats te nemen, ik weet het zeker!

Een paar dagen geleden publiceerde zij deze cake van  zoete aardappel en pecannoten. En omdat zoete aardappelen bij mij in de meeste gevallen liggen te verschrompelen, besloot ik vandaag de daad bij het woord te voegen en dit recept na te maken. Domweg een herhaling van zetten dus. Niks nieuws, niks van mijzelf, niks verrassing.

Maar zoals met alles: er kan er maar één de beste zijn. En zo is het. Dank je, Caroline, voor zoveel lekkers dat je wilt delen met ons! De cake was heerlijk zoet en smeuïg.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Nell,
    Dank je voor al je Lovende woorden. Ik zou er bijna van naast mijn schoenen gaan lopen. Ze hebben mij trouwens nog niet gevraagd voor de jury ;-) Ik ben blij dat de cake bij je in de smaak viel en de foto is ook erg goed gelukt.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...