vrijdag 16 november 2012

Borreltijd de Drvkkery - Middelburg


Dagje shoppen in Middelburg. Er staan allerhande (grote) aankopen op de boodschappenlijst die meer aandacht vragen dan een halfje bruin. Dat ik daarvoor steevast uitwijk naar een andere plaats in de provincie, ligt geheel aan mij. Ik steek bijzonder vreemd in elkaar. Een soort van mislukte bouwdoos met een beschrijving in oud-Sanskriet.

Man en ik hebben veel te verwerken op zulke dagen. Jongens en meisjes van een heel andere generatie dan wijzelf, zadelen ons op met huiveringwekkende beren en leeuwen. Alle informatie dient te worden verwerkt, geregistreerd en daarna veilig in ons systeem te worden opgeslagen. Naast een groot absorberend vermogen is hiervoor een fikse dosis wilskracht noodzakelijk. Wellicht geldt dit niet voor iedereen; voor Man en ik zijn dergelijke aankopen een ware marteling. Troost, bijstand, steun, dát is wat we zoeken ......

Gelukkig is onze vertrouwde uitvalsbasis als altijd nabij. Rond half vijf strijken we neer in de brasserie van de Drvkkery, de fraaiste boekhandel van heel Nederland. Het is er gezellig druk. En lekker warm. Een glaasje met een hapje doet wonderen voor onze gedeukte zielenheil. Slokje voor slokje krijgen we weer grip op het bestaan. De mist in ons hoofd trekt op. Vraagtekens veranderen in uitroeptekens. Zwarte gaten vullen zich licht. In de verte menen we het hoongelach te horen van de talloze jongens en meisjes die ons voor oud en debiel verklaren. Wat is er nu in hemelsnaam zo moeilijk aan een simpele aankoop doen? Zolang je je pincode maar weet en er geen ellenlange rij bij de kassa staat. Nou dan. Wordt vervolgd ...


6 opmerkingen:

  1. Dag Nell, ik ken de Drukkery, We zijn er twee keer geweest, inderdaad een heerlijke winkel.
    En grote aankopen ... ik herken het!

    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voelt altijd oké om bondgenoten te hebben. Blij dus met je herkenning. En fijn ook dat je deze grandioze boekhandel herinnert. Leve de Drvkkery!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had dit stuk al gelezen, maar net zoals bij Gereon is het moeilijk om te reageren (eigenlijk niet te reageren) met iPhone of iPad...
    :(
    Wat heb je gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja-háá, Esje .........zoiets dus. Ook. Nog meer, maar daar wordt over nagedacht. Ben je goed in cryptogrammen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gek op de Drvkkerij, al zolang ik me kan herinneren kom ik daar! Hoe vaak ik al op de foto ben geweest met de grote beer daar haha. Je kunt er heerlijk lunchen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nina, het is een heerlijke plaats om te vertoeven. En wat betreft de brasserie: Henk-Pieter en zijn team zijn zo gastvrij dat er geen ontkomen aan is. Je blijft er eeuwig plakken, goed voor je humeur, slecht voor de portemonnee

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...