donderdag 13 december 2012

Kweeperenpasta met cognac van Cobuse

Het is kadootjestijd! Niet alleen om te geven, maar ook om te krijgen. Zomaar. Omdat ik ooit wel eens schreef dat ik van “vreemde combinaties” houd. Iemand las dat, schreef mij of ik wel eens kweeperenpasta had geproefd. Naar waarheid moest ik bekennen dat ik dit genoegen nog niet had mogen meemaken. Mijn activiteiten op inmaakgebied staan op een zeer laag pitje. Toen kwam er het kadootje.

Die iemand is Cobuse ofwel Jacobien. Een duizendpoot op culinair gebied. En het kadootje kwam van haar. Ze stuurde me een schattig potje kweeperenpasta met cognac toe. Zelfgemaakt uiteraard. Op termijn kunnen we nog veel meer van haar verwachten. Houd haar website dus scherp in de gaten!

Ik heb nog niet durven proeven. Geen bijpassende kaas in huis. Het zou jammer zijn om zoiets verrukkelijks op een ordinair toastje te smeren. Het zoete van de kweeperenpasta vormt namelijk een perfecte marriage met het zoutige van een gerijpt kaasje.

Ik wilde dit alleraardigste gebaar van Cobuse wel meteen aan jullie kenbaar maken. Want mensen zoals zij hebben de gave om de wereld een beetje mooier te kleuren. Zo vlak voor Kerstmis blijft dat een mooie gedachte. Duizendmaal dank, Jacobien, voor dit ongetwijfeld heerlijke smeerseltje.

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...